What was the reporter smoking?

The Boston Globe has a policy of not publishing the original error when it publishes a correction. Sometimes you can see why. A story on Dec. 17, 2017, about the first Harvest Cup, a trade show for home growers of marijuana, included coverage of a feature event: a 100-foot long joint “containing 2 pounds of weed and assembled in about 100 hours by Beantown Greentown, a marijuana apparel company and cannabis-growing club.” A Beantown Greentown executive was quoted as saying that stunts like the giant joint will help build the company’s brand. Massachusetts next year will legalize marijuana growing, selling and using.

A correction in the next day’s Globe reads: “Because of a reporting error, in a Sunday Metro story the name of the co-owner of Beantown Greentown was misspelled. His name is Andrew Mutty.” At least the original story was consistent: the name was misspelled twice, as Nutty.

File under: Reporting going to pot.

# # #


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *